Life Insurance Custody Officer (M/F)
Référence2mwm9j5m8v
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéBanque et comptabilité
Type de contratIntérim (3 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
For one of our client, a Bank located in Luxembourg-Belair, Sofitex Talent is currently looking for an :
Life Insurance Custody Officer (M/F)
Summary
Point of escalation for insurance companies and internal operations teams
Responsible for the monitoring , reporting and advocating continuous improvement of the service delivery relationship between insurance companies and Loesa re LI accounts
Key Responsibilities
Contractual documentation: follow up of LI account documentation
Accounts opening: managing all the processes to open LI accounts (master and sub- accounts) and be the internal and external key contact for the documentation
Ensuring controls at every stage of the opening account: Regulatory controls, Management and custody fees, etc.
Operations : managing withdrawals, additional payment, fees, VAT
Requests : managing requests about reporting, statements, web access, taxes, SWIFT connections, valuations, assets classification regarding the CAA circulars and driving resolutions and management of the queries about LI accounts
Processes : insuring implementation of harmonized “custodian life insurance procedures”
Regulation : maintaining awareness of regulatory developments (Priip’S, EMIR, etc.) and update LI procedures
Prepare the Priip’s Files required by Insurance Companies
Legal and Regulatory Responsibilities
Comply with all applicable legal, regulatory and internal Compliance requirements
Maintain appropriate knowledge to ensure to be fully qualified to undertake the role
Complete all mandatory trainings as required to attain and maintain competence
Adhere to, understand and promote an appropriate risk culture and sound risk management practice within the location; own and proactively act on results of first, second and third line controls within the business area of responsibility
Profil recherché
Qualification / education required
Degree in Business Management or economics
Experience Required
Minimum 5 years previous relevant work experience within an insurance company in a commercial function or within an insurance function
Competencies & Skills
Client service orientation, ability to work under tight deadlines; excellent communication skills
Autonomy, organization & ability to multi-task
Knowledge of European Life Insurance environment (Legal, Tax, Regulatory) and products
Team player and result-oriented
Systems Used
G2, CRM, DocuPrint, LA Retrieve, Microsoft Office, Connaissance client, Docflow, LA Scanner
Language skills
English and French; any other language is a bonus
This an opportunity for a 3-month temp contract, and salary depends on the profile.
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.