Transfer Agent AML KYC Officer (M/F)
Référence35bqde7ylt
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéBanque et comptabilité
Type de contratIntérim (1 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
Pour notre client, une banque internationale située à Belval, nous recherchons actuellement un(e) :
Transfer Agent AML KYC Officer (M/F)
Mission: The job involves managing a team of AML / KYC Analysts for performing AML / KYC due diligence on the new on boarding of indirect clients and as well as existing investors in line with risk matrix adhered by the group. The imperative is to provide client services in line with the regulatory guidelines and taking into stock the requirements of the distinct stakeholders. The competencies required for performing the job is leadership skills, Knowledge on AML /KYC guidelines and regulatory guidelines prevalent in Luxembourg, Interpersonal communication skills and management of expectations of different stakeholders.
Tasks and responsibilities:
Investors documentation collect and accounts opening
Collects investors’ documentations and perform KYC/AML reviews
Processes investor account openings in MFTA or similar systems (e.g. Efront)
Prepares memos for the bank's risk committee
Conducts periodic remediation exercises
Additional tasks
Is the contact person for both Asset Managers and investors for TA Registration queries
Participates in the onboarding and fund launch process
Maintains procedures up to date
Works closely with the Compliance Officer on new legislation, regulation and complex investor cases
Process control and reporting
Ensures effective understanding of specific process and strict adherence to relevant procedures
Ensures effective compliance and controls in own area
Prepares / Updates procedures and checklists in cooperation with management
Participates to tests and trainings when requested
Participates in periodical audits, Compliance and Risk sample checks
Carries on reporting activities for clients and investors
Produces monthly KPIs / Permanent Supervision within the agreed deadline
Relationship with clients and internal stakeholders
Chases clients when requested
Handles internal and external queries in a professional and timely manner
Acts as point of reference or expertise for colleagues
Team management and development
Supports and follows up personal development of agents
Helps in conducting the appraisals of the Agents
Promotes knowledge sharing through the team
Motivates the team
Participates to the recruitment activities related to the function he supervises
Helps in the team administration (holidays, backup, etc.)
Be in charge of the daily checklist supervision
Profil recherché
Required profile
Operational skills
Advanced level of French and English (Italian and German ? )
Good knowledge of Alternative Investment funds
Good knowledge of legal obligations
Good transversal knowledge of Transfer Agency activities
Knowledge of the MultiFonds and Efront TA system
Good knowledge of Microsoft Office, especially Excel and Macros
Behavioral skills
Organisation and rigor
Analytical mind
Client orientation
Quality orientation
Interpersonal skills
Team spirit
Position not submitted to MIFID 2
Il s'agit d'une mission temporaire de 7 mois pour un démarrage ASAP (contrat initial d'un mois).
Lieu : Belval.
Salaire : 3,650€ bruts par mois + tickets restaurant + 13ème mois (proratisé).
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.