Toutes les offres

Transfer Agent AML KYC Officer (M/F)

Publié le 11 juillet 2025

Référence35bqde7ylt

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (1 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

Pour notre client, une banque internationale située à Belval, nous recherchons actuellement un(e) :

Transfer Agent AML KYC Officer (M/F)



 Mission: The job involves managing a team of AML / KYC Analysts for performing AML / KYC due diligence on the new on boarding of indirect clients and as well as existing investors in line with risk matrix adhered by the group. The imperative is to provide client services in line with the regulatory guidelines and taking into stock the requirements of the distinct stakeholders. The competencies required for performing the job is leadership skills, Knowledge on AML /KYC guidelines and regulatory guidelines prevalent in Luxembourg, Interpersonal communication skills and management of expectations of different stakeholders.

Tasks and responsibilities:



Investors documentation collect and accounts opening

  • Collects investors’ documentations and perform KYC/AML reviews

  • Processes investor account openings in MFTA or similar systems (e.g. Efront)

  • Prepares memos for the bank's risk committee

  • Conducts periodic remediation exercises

Additional tasks

  • Is the contact person for both Asset Managers and investors for TA Registration queries

  • Participates in the onboarding and fund launch process

  • Maintains procedures up to date

  • Works closely with the Compliance Officer on new legislation, regulation and complex investor cases

Process control and reporting

  • Ensures effective understanding of specific process and strict adherence to relevant procedures

  • Ensures effective compliance and controls in own area

  • Prepares / Updates procedures and checklists in cooperation with management

  • Participates to tests and trainings when requested

  • Participates in periodical audits, Compliance and Risk sample checks

  • Carries on reporting activities for clients and investors

  • Produces monthly KPIs / Permanent Supervision within the agreed deadline

Relationship with clients and internal stakeholders

  • Chases clients when requested

  • Handles internal and external queries in a professional and timely manner

  • Acts as point of reference or expertise for colleagues

Team management and development

  • Supports and follows up personal development of agents

  • Helps in conducting the appraisals of the Agents

  • Promotes knowledge sharing through the team

  • Motivates the team

  • Participates to the recruitment activities related to the function he supervises

  • Helps in the team administration (holidays, backup, etc.)

  • Be in charge of the daily checklist supervision

Profil recherché

Required profile

Operational skills                                                           

  • Advanced level of French and English (Italian and German ?

  • Good knowledge of Alternative Investment funds

  • Good knowledge of legal obligations

  • Good transversal knowledge of Transfer Agency activities

  • Knowledge of the MultiFonds and Efront TA system

  • Good knowledge of Microsoft Office, especially Excel and Macros

Behavioral skills

  • Organisation and rigor

  • Analytical mind

  • Client orientation

  • Quality orientation

  • Interpersonal skills

  • Team spirit

  • Position not submitted to MIFID 2



Il s'agit d'une mission temporaire de 7 mois pour un démarrage ASAP (contrat initial d'un mois).

Lieu : Belval.

Salaire : 3,650€ bruts par mois + tickets restaurant + 13ème mois (proratisé).

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut