Toutes les offres

Financial Officer - Derivatives Instruments Employees (M/F)

Publié le 10 octobre 2021

Référence79jmtxfpe0

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (6 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients located in Luxembourg Munsbach, Sofitex Talent is currently looking for an immediate start for a


Financial Officer - Derivatives Instruments Employee (M/F)


Your tasks:


Timely process derivatives transactions, including confirmations, valuation,
monitoring, matching instructions, etc.


• Process cash and securities Collateral transactions


• Use expertise to challenge information received and to provide guidance for correct
processing


• Perform various tasks like i.e. system testing or participation to projects in a timely
and qualitative manner


• Make proof of sense and sound judgment towards risk awareness


• Inform the Section Head of all risks of error and actual errors as soon as detected
and evaluate their impact.

Profil recherché

• Academic background  in Finance

• Minimum 3  years of experience in Derivative transaction processing

• Good understanding of the fundamentals of a Financial organization and related
supervisory bodies


• Very good understanding of the Derivatives world, definition and specificities of
all different derivatives types and their related operational handling (including
collateral management)


• Fair understanding of the Custody and Fund business principles (Luxembourg and
Cayman Funds)


• Fair understanding of the applicable laws, directives and regulations like EMIR,
Dodd-Frank act and fair understanding of AIFMD and UCITS

• Fluent in English. French is considered as an asset

• Good command of the Microsoft Office package with an advanced knowledge of
Excel being an advantage
• Analytical and problem solving skills


• Client service, quality and risk oriented


• Ability to work under pressure with focus on timely delivery


• Effective oral and written communication skills


• Able to take initiatives in the best interest of the Bank and the team


This is an opportunity for a temp contract or permanent one (depending on your experience) for an international banking institution

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut