Transaction Management and Restructuring - Operational Assistant KYC (M/F)
Référence7ilrmjhzv0
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéBanque et comptabilité
Type de contratIntérim (12 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for a 1-year contract for an :
Operational Assistant - KYC Officer (M/F)
Your tasks:
- Collection and data quality monitoring of KYC records/data;
- Complete and verify the identity of the counterparty and analyse its corporate structure, with regards to its shareholding, its management and its controlling entity/beneficial ownership, on the basis of specialist corporate data providers, publicly available sources and, if required, additional information provided by the services ;
- Perform as first point of control for the identification of any legal, corporate and compliance issue posed by the counterparts ;
- Input and update as appropriate the KYC data in the central upgraded EIB counterparty database ;
- Ensure the execution of key KYC and counterparts administration tasks with a particular focus on data quality; coordinate, update and store in the Data management system the relevant KYC documents.
Profil recherché
Your profile:
Qualifications:
- Certified secondary level education complemented with a Certificate/Diploma of complementary studies (2 years or more) in a relevant subject (e.g. business administration, accounting, economics, legal, etc.);
- At least 3 years of relevant professional experience (with 1-year minimum in KYC field); Knowledge of legal documentation and basic knowledge of accounting or finance is advantageous.
Skills:
- Effective skills in organising, prioritising, planning and coordinating work
- Detailed-oriented with strong ability to analyse
- Customer oriented with highly developed sense of discretion and confidentiality
- Strong sense of responsibility and initiative
- Excellent team spirit
- Ability to work under pressure
- Flexibility
- Excellent knowledge of written and spoken English and knowledge of other EU languages would be an advantage
Knowledge of Windows Office tools
This is an opportunity for a long-term temporary mission, to start as of end of February.
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.