Finance Directorate - Back Office Analyst (M/F)
Référence84qqcppx10
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéBanque et comptabilité
Type de contratIntérim (6 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for an:
Finance Directorate - Back Office Analyst (M/F)
Job Description: Back Office Analyst / Transaction Processing and Management Officer
The post of the Back Office Analyst / Transaction Processing and Management officer is highly technical as it drives the implementation and execution of back-office processes, i.e.:
* End controls (on a 4-eye principle basis) related to all bank borrowing, derivatives and treasury instruments
* EMIR regulatory reporting
* Control of coupon fixings
Required experience:
* A minimum of 3 years of relevant professional experience in banking or another financial institution, preferably as an officer in a Back Office or Middle Office.
* Experience with financial instruments, ideally from the back-office perspective (bonds, derivatives, FX, MM instruments)
* Hands-on Treasury Operations – relevant experience in treasury operations, banking operations, or financial markets
* Experience using Treasury Management Systems (e.g., Wall Street Suite, ION) and core banking platforms
Profil recherché
Key technical/professional knowledge and skill:
* Very good knowledge of Excel
* Knowledge of a Treasury Management Systems (e.g., Wall Street Suite, ION) is a plus
* Basic knowledge of SWIFT standards (ISO20022)
* Skills in reconciliation, documentation, and audit trail maintenance.
* Openness to AI-enabled process improvements and digital transformation in treasury
* Attention to Detail & Accuracy
* Problem-Solving mindset
Required Qualification:
* Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Economics, or related field
Language Requirements:
* Very good knowledge of English
This is an opportunity for an initial contract of 2 months, with possible extensions afterwards.
Salary ranges between 5700€ and 7100€ gross per month, depending on experience.
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.


