Toutes les offres

Human Resources Administration Manager (m/f)

Publié le 23 janvier 2023

Référence8wh2dxz1kh

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéSecrétariat et fonctions administratives

Type de contratCDI

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients located in Luxembourg, not far from the airport, Sofitex Talent is currently looking for a

Human Resources Administration Manager (m/f)

  • Manage HR Administration processes of the Bank and the Management Company (about 200 staff members);

  • Coordinate payroll processes of the Bank and the Management Company with the fiduciary;

  • Manage fringe benefits and relevant periodic reportings;

  • Manage a Senior staff member to deal with the provided spectrum of activity as a team;

  • Implement best practices in day to day activities to optimize HR processes;

  • Be a subject matter expert in the dedicated perimeter of activity;

  • Create and maintain excellent relationships with all internal and external stakeholders;

  • Take part to and ensure the follow-up on HR projects ;

  • Make presentations whenever necessary to staff members to increase awareness on relevant HR updates;

  • Work closely with the Head of Human Resources on a wide range of HR matters.

Profil recherché

Your profile:

  • Master in Human Resources, or equivalent experience

  • At least 10 years of experience in Human Resources

  • Fluent in English and French

  • Experience in a similar position (including managerial side) is required

  • Experience in the Banking sector is mandatory

  • Knowledge of Luxembourg Labour Law

  • Knowledge of the Collective Bargaining Agreement for Bank Employees

  • Knowledge of reporting to CSSF is mandatory

  • Knowledge of payroll, tax and fringe benefits management (company car, pension plan etc.)

  • Advanced MS Excel skills is required

  • Knowledge of Microtis Gesper will be considered as an advantage


Personal skills:

  • Strong organization skills and a rigorous approach

  • Proactive attitude with appetite for Human Resources topics

  • Proficient communication and social skills

  • Analytical and problem-solving mind

This is a great opportunity for a permanent contract, to join a major international financial institution.

Ideal starting date: April 1st 2023

Salary: depending on profiles, between 90K et 105K

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut