Toutes les offres

Inspectorate General - Administrative Assistant (M/F)

Publié le 08 janvier 2021

Référence8x2k6jqb8j

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (3 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for an:


Administrative Assistant (M/F)


The Administrative assistant will work in close cooperation with a team of professionals and other administrative assistants.


The  Administrative Assistant will be responsible for the overall administrative management of  the fraud investigations division as follows:


  • Ensure timely and accurate issuance of all Fraud Investigations reporting and communications. Provide quality assurance role on quality and format of the documents to project professional image of the division
  • Set and manage priorities and ensure administrative coherence. This includes screening of all incoming documents, preparing responses, ensuring appropriate follow-up and taking any initiative needed for a particular situation
  • Organise and maintain filing/archiving systems for easy access and retrieval
  • Handle and process information of diverse and confidential nature. Distribute and circulate information, report or status updates in order to keep others informed
  • Prepare staff meetings, information, agenda and minutes
  • Organise internal and external meetings, conferences, workshop & events of the Head of Division and team members
  • Maintain databases and process the statistical data and ensure that it is stored in timely and consistent manner
  • Provide administrative support for the organisation of activities and missions and, in this context, proactively identify and resolve upcoming problems
  • Contribute to the full implementation of a new case-management system
  • Replace other assistants within the division

Profil recherché

• Certified secondary-level education and secretarial training


At least 3 years of relevant, professional post-qualification experience (i.e. in similar or related tasks); experience acquired as secretary/administrative assistant,


• Good knowledge of the standard IT & office tools (particularly Word, Excel, PowerPoint, and Outlook),


• Excellent knowledge of English (oral and written),


 This is an opportunity for a temporary mission, to start asap

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut