HR Generalist - Operation En-Fr (M/F)
Référence9cmezeg7ns
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéSecrétariat et fonctions administratives
Type de contratIntérim (12 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
For one of our clients located in Bascharage, Sofitex Talent is currently looking for
HR Generalist (Operations) (M/F)
Main Responsibilities
• Provide administrative support for the HR department (recruitment, contracts & documentation, training, reportings, statistics, etc)
• Maintain the accuracy of HR databases at entity level and strengthen the support files and documentation
• Support the European Payroll preparation, maintains payroll processing system and records by gathering, calculating, inputting data and managing external providers
• Provide employees with any necessary information in a timely and accurate manner.
• Help developing and implementing HR policies/procedures/templates & processes across Europe, aligning them with the group incentives, the local rules and regulations
• According to existing knowledge, deal with employee requests regarding European human resources payroll, rules and regulations, and other matters
• Provide support and advice to business key stake holders
• On an ad-hoc basis, deploy other projects and proactively assist in various HR Matters with a professional and flexible attitude
Profil recherché
• Hold a university degree and bring 5 years of relevant working experience in a similar role
• Payroll Experience & knowledge
• Advanced Excel skills (at ease with pivot tables, formulas, lookups, and analytics)
• Exposure to Luxembourg labour law, local legislation, and social rules
• Strong interpersonal and communication skills to effectively interface with various functional groups within the organization, to treat all employees with respect at all times
• Confident and organised, with an ability to work and thrive with external service providers and business professionals
• Flexible, stand-alone, proactive and solution-oriented
• Detail and service oriented
• Fluency in English and working knowledge of French, both written and spoken is mandatory
• Confidentiality, reliability and handle sensitive information.
This is a great opportunity for a long term temporary contract, with possibility of permanent contract afterwards.
Salary: 60-70k, depending on your profile and experience
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.