Toutes les offres

Officer Fees and Expenses Management and Control (M/F)

Publié le 15 juin 2022

Référencebcbq66g436

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (6 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for an :

Officer Fees and Expenses Management and Control (M/F)

The Officer Fees and Expenses Management and Control works under the guidance and supervision of and reports to the Head of Unit of the Fees and Expenses Management and Control. S/he is focused on processing the fees and expenses activities in relation with the transactions under their responsibility and in reporting on them as necessary. S/he operates in the framework of detailed and substantially diversified procedures, standards and precedents while working autonomously in line with the Fee and Expense processes.

Responsibilities:

The Officer will:

  • Perform all necessary checks in order to deliver accurate results at all times;

  • Provide data and relevant fee calculation in a timely manner, as well as flag potential critical situation of counterparties;

  • Maintain excellent client relationship at all times;

  • Participate to the implementation of new procedures.

S/he will have internal contacts with internal services and daily interaction with other members of the team.

S/he will also have external contacts with Financial intermediaries, mandators, Auditors and other relevant external counterparties, as applicable.

Profil recherché

Typical qualifications:

  • University degree preferably in a business related field (Business Administration, Accounting, Economics) or equivalent professional qualification

  • Additional professional qualification (e.g. CFA) is considered an advantage

  • Professional experience preferably in operations, middle office, accounting or in financial audit

Key technical/professional knowledge and skills:

  • Good understanding of European Institution financial products (equity, guarantees, loans) in assigned domain of responsibilities;

  • Knowledge of financial analysis;

  • Knowledge of standard audit methodology ;

  • Some knowledge of legal documentation (interpretation of financial and legal documentation);

  • Excellent numerical skills;

  • Proficiency in standard IT applications;

  • Fluent in English and knowledge of others EU languages.

First 2-month contract + extensions until October 2022, with potential new contract to afterwards

Salary: between 3500 and 3800€ gross/month

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut