Legal Directorate - Administrative Assistant (ENG+ITA)
Référencebyy3aebcln
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéSecrétariat et fonctions administratives
Type de contratIntérim (6 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for an:
Legal Directorate - Administrative Assistant (ENG+ITA)
The Administrative assistant will work in close cooperation with a team of professionals and other administrative/operational assistants.
Responsibilities:
Edit and proofread all outgoing documents in terms of compliance with administrative procedures and ensure quality control of documents
Carry out general secretarial duties and administrative tasks, including mail/document control and distribution, filing, organisation of meetings
Prepare draft correspondence on various topics for the Division, including notes, reports, and presentations
Verify data to be inserted in contractual documents and coordinate with other Directorates to assist lawyers in the preparation of new contracts and other documents
Make suggestions and contribute to improve key records management processes in the Division and the Department
Profil recherché
• Certified secondary level education, complemented with a 2-year certification in a relevant field (e.g. secretarial studies, business administration)
• At least 3 years of relevant professional experience (i.e. in similar or related tasks); experience acquired as secretary/administrative or legal assistant in a law firm, corporate legal function, or any other legal environment, is a distinctive advantage
• Very good knowledge of the standard IT & office tools (particularly Word, Excel, PowerPoint, and Outlook), Acrobat, common office hardware (e.g. printing and scanning equipment); familiarity with Electronic Documents Management tools, electronic archiving, and reporting tools is an advantage
• Excellent knowledge of English is required
• Very good knowledge of Italian is required
This is an opportunity for an initial contract of 2 months, with possible extensions afterwards.
Salary ranges between 3,800€ and 4,350€ gross per month, depending on experience.
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.