Toutes les offres

Finance directorate - Back office analyst (M/F)

Publié le 29 juin 2020

Référencefmw3i8e2x0

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (6 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, a European institution located in Luxembourg Kirchberg, SOFITEX TALENT is looking for a long-term temp contract for a


BACK OFFICE ANALYST (M/F)


The person should have experience in a Banking/Financial field with knowledge of data input and he/she should be able to work independently and be keen to learn


S/he will execute key processes of various complexities, ensuring the overall quality of the unit’s output and compliance with risk management policy and Back-office management policies and processes.


  • S/he will record and validate key tasks in the unit, including prepayments, rate revisions/conversions, various contractual amendments such as loan pricing updates, credit related events, restructurings and post disbursements equity type business;

  • Handling of mailbox requests of varied nature from the Bank’s front and middle offices

  • Data input in back office systems based on finance contracts (financial clauses, client’s contacts…) and instructions;

  • S/he will provide analysis and support related to data capturing and issues raised in the course of business

  • Propose solutions/adaptations and corrective actions in response to queries about the recording of transactions;

  • Review instructions from front and middle offices against relevant contractual documentation;

  • Overall operational support to the unit.

Profil recherché

  • University degree preferably in a business related field (Business Administration, Accounting, Economics, IT);

  • English (mandatory) French (considered as an advantage)

  • Additional relevant postgraduate studies or professional qualification (e.g. CFA, ACCA) is considered as an advantage.

  • Relevant professional experience preferably in the backoffice of a financial institution, in commercial lending or as a financial analyst.

  • Very good knowledge and understanding of financial products;

  • Good knowledge of financial analysis and basic accounting principles;

  • Proficiency in standard IT applications;

  • Knowledge of relevant IT application CLM (module of Wall Street Suite) would be considered as a distinct advantage;

  • Very good understanding of loan documentation;

  • Excellent numerical skills;

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut