Toutes les offres

Projects - Administrative Assistant (M/F)

Publié le 15 septembre 2021

Référencesmuqdjie3x

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (2 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for an:

Projects - Administrative Assistant (M/F)

The Administrative assistant will work in close cooperation with a team of professionals and other administrative/operational assistants.

 Accountabilities

•             Preparing standard correspondence; proof-reading and editing texts in English and/or finalising reports, notes (SmartNotes), letters, contracts and other documents prepared by the team

•             Coordinating business trips, taking care of travel arrangements (including visa applications and making online bookings) and checking and submitting travel expenses for team members

•             Organising meetings and preparing minutes if needed

•             Management of team members’ agendas

•             Ensure timely distribution of documents

•             Maintaining internal databases and extracting data

•             Assisting contact persons in the filing and procedural completion of procurement requirements for projects outside the EU.

•             Filing of notes, reports and documentation related to project data and sector studies; and archiving as needed

Profil recherché

Qualifications

•             Secondary level education, completed with a 2 year certification in a relevant field (secretarial studies, business administration) or secondary level education with equally qualified experience in a relevant field

•             At least 3 years of relevant professional experience

•             Good knowledge of the standard computer tools (Word, Excel, Powerpoint). Knowledge of Serapis and Business Objects would be an advantage

•             Excellent knowledge of written and spoken English and good knowledge of French. Knowledge of other EU languages would be an advantage

This is an opportunity for a first initial contract of 2 months.

Salary ranges between 2,960€ gross and 3,742€, depending on experience.

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut