Finance Directorate - Back Office Analyst (M/F)
Référencewipgak391a
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéBanque et comptabilité
Type de contratIntérim (2 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for a:
Finance Directorate - Back Office Analyst (M/F)
The interim will execute key processes of various complexities:
- Daily reconciliation tasks on cash and securities balances and movements Resolution of relative discrepancies
- Swift messages management of several types in both MT and MX format
- Preparation, analysis and distribution of financial reports to several teams
- Processing of fees and claims
- Intraday management of positions on cash accounts and resolution of potential liquidity gaps.
- Improvement and fine-tuning of operations and procedures
- Ownership of issues resolution in coordination and collaboration with other Teams and Units
- Participation in ad-hoc projects, IT upgrades and configurations, audit requests etc.
- Candidate will work in a team of 10 persons.
- Candidate will have permanent interactions within other teams in the bank and frequent external contacts (counterparties, …)
- Candidate should be flexible to work primarily in the bank premises. In addition, the candidate should be flexible in relation to working hour’s arrangements (e.g. shifts).
Profil recherché
Qualifications
The person should preferably have banking and financial services’ industry knowledge, IT competencies, analytical skills, appetite to stay abreast of market developments and regulatory changes, project management skills, ability to meet deadlines, knowledge of best banking practices, team spirit.
- At least 3 years of experience in a financial services / banking environment.
- University degree preferably in a business related field Economics, Finance, Accounting, Sciences, Law, etc.
- Additional relevant postgraduate studies or professional qualification in finance is considered as an advantage
- Very good knowledge of English and a good command of French
Key technical/professional knowledge and skills
- Knowledge of Swift Alliance, Excel macros & pivot tables, VBA, PowerPoint, Accurate, FK-TRM are considered as an advantage
This is an opportunity for an initial contract of 2 months, with possible extensions afterwards.
Salary ranges between 5700€ and 7100€ gross per month, depending on experience.
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.