Toutes les offres

Accounts Payable Italian-English (M/F)

Publié le 15 novembre 2021

Référencezr5yxitvhy

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (6 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our client located in Luxembourg-Howald, Sofitex Talent is currently looking for a


Junior Accounts payable Italian/English (M/F)


Essential Job Functions


  • Maintain accurate financial records and ensure financial information is recorded and communicated in a timely and precise manner

  • Work under limited supervision, both independently and within a team environment

  • Frequent contact with internal stakeholders, external 3rd party vendors and customers

Duties


  • Receiving, verifying and processing invoices. Matching invoices to purchase orders

  • Reviewing and reconciling invoice discrepancies. Work with New Dev, Construction & Ops teams to resolve invoice queries

  • Obtain invoices approvals from requisitioner

  • Booking invoices charging them to accounts and cost centers by analyzing invoice / expense nature, and project and purchase order relation

  • Scheduling payment runs and preparing payments

  • Ensuring vendors are paid in a timely and efficient manner

  • Ensuring credit is received for outstanding credit notes

  • Respond to all vendor enquiries regarding finance / payments in a timely manner.

  • Reconcile supplier statements to ensure all invoices received are processed

  • Review Opex purchase requisitions, ensuring any spend outside of budget is justified and authorized

  • Support with any ad hoc or administrative tasks as required

  • Maintain schedule of accounts filing, VAT returns & other statutory deadlines

  • Continuing to improve AP process

Profil recherché

  • Bookkeeping or accounting technician qualification, or equivalent degree is preferred

  • 1-2 years experience in a similar role

  • English & Italian mandatory

  • High degree of attention to detail is essential

  • teamplayer

  • problem solver

  • strong communication skills (vendor relationship, fiduciary relationship

  • ability to work independently and prioritize tasks

  • Works effectively in collaboration cross-functionally to achieve shared goals and deliver business objectives

This is an opportunity for a 3-month temp contract leading to a permanent one, to start asap


Salary ranges between 40 and 45K, depending on experience

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut