Toutes les offres

Cash flow officer Fr-En (M/F)

Publié le 04 octobre 2019

Référencezrz67iuout

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéBanque et comptabilité

Type de contratIntérim (12 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, a European Institution located in Luxembourg Kirchberg, SOFITEX TALENT is currently looking for a


CASH FLOW OFFICER (M/F)


Your tasks:


- Management of cash flow relevant administrative activities under different product lines (e.g. processing draw downs/repayments of Private Equity funds, guarantee calls and disbursement requests; preparation of cash flow forecasts or reconciliation of cash positions with intermediaries);


- Management of cash flow relevant administrative activities of mandates (e.g. processing of cash calls and repayments for mandators, review of cash positions and movements including reconciliation of positions, forecasts or administration of respective bank and escrow accounts);


- Calculation of various types of fees at transaction and mandate level and respective invoicing as well as reporting.

Profil recherché

Your profile:


- University degree, preferably at postgraduate level, in Finance, Economics, Business Administration or similar fields;


- A minimum of three years’ relevant professional experience in financial administration, financial securities, mandate administration, or finance or audit, preferably in an area that covers one or several of the organisation’s business lines;


- Excellent knowledge of English, both oral and written. Knowledge of other EU languages would be an advantage.


- Ability to work with tight deadlines, to react swiftly and effectively to new situations in a client-focussed and high quality service environment;


- Excellent organisational skills with an ability to prioritise;


- Disciplined approach whilst maintaining creativity and lateral thinking towards troubleshooting and problem solving;


- Excellent interpersonal skills for dealing with internal and external clients;


- Team player.


This is an opportunity for a long-term temporary contract, to start asap.

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut